main_stradale-800

STRADALE 800

ДВИГАТЕЛ

Трицилиндровият двигател на MV Agusta e невероятен пример за мотоциклетна основа, проектирана така че да бъде съвместима с много различни модели. Този двигател е изцяло разработен от MV Agusta и предлага технологии и характеристики, които ще му позволяват да остане ненадминат още дълго време.

Компактността и свръх ниското тегло на двигателя от 52 кг е запазена марка на MV Agusta и предоставя неоспорими предимства при динамично каране, независимо, че тази характеристика е имитирана от много други производители. Обратно въртящият се колянов вал намалява инерцията, когато се променя посоката, което подобрява управлението. При STRADALE 800 широчината на двигателя е намалена дори още повече, благодарение на инсталирането на нов хидравлично контролиран съединител с интегриран резервоар за течност. Технологично решение, което прави тесният двигател още по – тесен.

Прецизната работа на съединителя е практично предимство, което допринася за подобряване на комфорта, в резултат  на намаляване на усилието при работа с него.  При STRADALE 800, мощността на трицилиндровия редови двигател има персонална настройка: по-специално конфигурация специално разработена за  този модел, която наистина подобрява еластичността и ускорението и още веднъж демонстрира уникалната универсалност на двигателя.

Върхът на въртящият момент е в средната зона на оборотите и продължава да определя стандарта за уникално ускорение по целия път до 12 000 оборота в минута, когато се задейства ограничителят на оборотите. Четирите различни настройки на двигателя предоставят две възможности за максимална мощност: 115 конски сили при 11 000 оборота в минута в спортния режим, с контролиране на всички параметри, които доставят невероятна реакция на газта, както и   90 конски сили в режимите „ Нормален” и „ Дъжд”, с крива на предаване  на мощността, която е разположена в ниските и средните обороти. Променена и шестстепенната скоростна кутия с постоянно зацепване, в резултат на което превключването е по-гладко, а надеждността по-голяма. Електронното подпомагане на превключването /EAS 2.0/ е част от стандартното оборудване. Новата ауспухова система осигурява допълнителен обем /+ 2.8 литра/, което спомага да се оптимизира доставянето на мощността. Трицилиндровият двигател отговаря на нормите за шум, но без да губи дрезгавия звук, който е запазена марка на на MV Agusta.

ЕЛЕКТРОНИКА

При STRADALE 800 интегрираната контролна система на двигателя и мотоциклета /MVICS/, е с нов управляващ блок (Eldor NEMO EM2.0), което увеличава в максимална степен нейните характеристики. MVICS включва електронна газ, 47 мм дроселови клапи Mikuni, контрол на запалването, настройки на двигателя, тракшън контрол и EAS 2.0. 

Четирите настройки на двигателя /Sport, Normal, Rain and Custom/ помагат на мотоциклетиста да избира множество параметри, с възможности за персонализация, които достигат максимума си в режима „Custom”. Кривата на въртящия момент и връзката и с мощността може да се настрой в две нива, задействането на ограничителя на оборотите е рязко или плавно, чувствителността на газта е в три нива, спирачният ефект на двигателя и неговата реакция имат по две нива, и не на последно място тракшън контрол с осем нива и възможност за изключване. Отличният EAS 2.0 куикшифтър, предоставя още едно важно предимство, което е представено за първи път – той работи и при превключването на скоростите надолу. Това позволява на мотоциклетиста да превключва скоростите надолу и нагоре, без да използва съединителя, което осигурява осезаеми предимства за комфорта и спортните характеристики.

STRADALE 800 се отличава и с изключително оригинален дизайн на таблото: предоставя пълен набор от информация, модерни графики на дисплея и ново задно осветяване в ледено бяло. Подобрените графики са много по-лесни за разчитане от мотоциклетиста, дори и при директно огряване от слънцето, като придават на модела допълнително излъчване. Първокласното осветяване на панела позволява на водача да разчита лесно информацията дори и на тъмно. Специален пропорционален сензор, разположен в резервоара осигурява прецизна информация за нивото на горивото. Всички параметри за контрол на мотоциклета се проверяват само с един поглед, а настройките са много бързи и лесни. 

ШАСИ И ОКАЧВАНЕ

STRADALE 800 е с изцяло нова рама. Структурата от стоманените ALS тръби и средната секция от алуминиеви странични панели са използвани и при други модели на MV Agusta. Челният ъгъл на предницата е 25.5°. Еднораменният заден шарнир е удължен с 607 мм.

Промени има и при окачването: специален механизъм свързва шарнира с напълно регулируемия заден амортисьор в задната част, като предоставя ход на окачването от 150 мм и по този начин осигурява комфорт, независимо от условията на пътя.

Същият ход на окачването е осигурен от предната вилка Marzocchi, която включва хидравлични настройки /компресия и рибаунд/ и настройка на пружината / pre-load/.

Най-голямо внимание е отделено на позицията на каране: височината на седалката от 870 mm подобрява управлението, маневреността и стабилността при много ниски скорости. Предвиден е вариант за по-ниска седалка с 20 мм. STRADALE 800 разполага със специално проектирана вътрешност на седалката, която увеличава ергономията. Дръжките са разположени по-високо отколкото при спортните модели, което намалява  умората в ръцете и подобрява комфорта на мотоциклетиста при дълги разстояния.

Традиционните задни огледала предоставят отлична видимост и се регулират лесно, само с една ръка, дори и по време на движение. Предпазното стъкло може да се регулира с до 50 мм, което предоставя подобрена защита от вятъра. Челният ъгъл може да се промени с пет градуса. Резервоарът, проектиран за новото STRADALE 800 е с вместимост до 16 литра гориво, което гарантира на мотоциклетиста повече километри пътешествия. Отличният разход на трицилиндровия двигател увеличава още повече пробега.

Спирачната система е перфектна комбинация от сила, сигурност и прецизен контрол, благодарение на стандартно монтираната Bosch 9 Plus ABS със системата RLM /система за намаляване вдигането на задното колело/. Тази система предотвратява всякакви опасни отклонения във височината на окачването. Отпред са поставени състезателни 320 мм дискове, заедно с четирибутални радиални спирачни апарати/32 мм/. Задният диск е с диаметър 220 мм и е с двубутален апарат /34 мм/

Стандартните гуми на модела са Pirelli Diablo Rosso II или Scorpion Trail. STRADALE 800 е със специално проектирано задно колело.

Zandona RST Arai