f4rr

F4 RR

F4 RR е предназначен за търсачите на силни усещания, които искат най-вълнуващото приключение на мотор. Създаден с помощта на най-екзотични материали, ултра сложно окачване и нов 1000 кубиков двигател с къс ход на буталата, MV Agusta F4 RR е най-авангардният и мощен супербайк в света.

Когато най-изисканият дизайн на шасито се присъедини към новия MV двигател с къс ход, резултатът може да бъде само един – необикновена машина. MV Agusta F4 RR е идеалното решение за пилоти, които търсят максимално усещане от карането. Еволюирал и екзотичен,  F4 RR в момента е най-добрата технология, която се предлага на мотоциклетния пазар. Към вече подобрения MV Agusta F4, добавете още по-екстравагантни материали, намалено тегло и преди всичко 201 к.с. 4-цилиндров двигател и ще получите F4 RR – най-мощният супербайк, създаван някога. Всичко това “опаковано” в усъвършенстван дизайн, превръща MV Agusta F4 RR в уникален и безпогрешен.

По-подробно акцентите на новия MV Agusta F4 RR са:

  • Нов късоходов с радиални клапани двигател с 201 к.с. при 13 400 оборота в минута
  • Нов увеличен диаметър на буталата
  • Нов редуктор
  • Нова цилиндрова глава
  • Нови широко диаметърни титанови всмукателни и изпускателни клапани
  • Нови олекотени ковани бутала от “космическата сплав RR”
  • Нова изпускателна система  4-2-1-4
  • Скоростна кутия с много близки предавки
  • Променлива дължина на всмукателните пътища  
  • Мулти-регулируеми 43 мм амортисьори  Öhlins
  • TTX 36 заден амортисьор Öhlins
  • Кормилен демфер „Öhlins”“
  • Ковани алуминиеви джанти

Двигател: 201 к.с. чиста енергия

Новият 4-цилиндров късоходов двигател с радиални клапани е душата на MV Agusta F4 RR. Двигателят е изцяло нов и е вдъхновен от опита на MV Agusta в състезанията. Освен отливките на двигателя, разположението на цилиндрите и няколко други елементи, 4-цилиндровият двигател на RR се доближава малко до този на предишното F4. Той е изцяло преработен с една единствена цел: максимална функционалност. Изцяло нова термодинамика, нов колянов вал, който е с намалена стойност на инерцията и нови размери на диаметър и ход на буталата в съотношение, което позволява да достигне обороти в минута достойни на истински състезателен мотоциклет. Диаметърът на буталото е увеличен от 76 мм до 79 мм, докато ходът е намален от 55 мм до 50,9 мм. С тези размери оборотната граница е доведена до 13 700 оборота в минута, докато в същото време намалява линейната скорост на буталото (от 24,7 м / сек до 22,9 м / сек), а оттам се подобрява и надеждността на двигателя.
За да се достигне нивото от 201 к.с. при 13 400 оборота в минута с напълно хомологиран двигател, включително изпускателна система с каталитичен конвертор, на всеки детайл е отделено изключително внимание. Термодинамичната ефективност е оптимизирана, за да се гарантира рекордно ниво на изпълнение. Поради тази причина главата на F4 RR е напълно нова, включително нови всмукателни и изпускателни системи, както и голям диаметър на всмукателните и изпускателни клапани. За първи път при MV масово производство, всички клапани са направени от титан, а това дава възможност да се намали масата, докато в същото време значително се увеличава диаметъра (от 30 до 31,8 мм на входа и от 25 до 26 мм за отработените газове). Тунинговането на двигателя е оптимизирано, благодарение на използването на напълно новата 4-2-1-4 изпускателна система. В допълнение към осигуряване на оптимизирана работа на двигателя, новата изпускателна система има уникален звук и е още по-опияняваща.
Всмукването се контролира от четири 49 мм дроселови тела с уникална система TSS на променлива дължина на всмукателните пътища.
Новият двигател на F4 RR е проектиран в съответствие с критерия за нисък коефициент на триене. Новият редуктор драстично намалява скоростта на генератора и водната помпа с ограничаващ ефект на паразитната консумация на енергия на тези компоненти. Както и при предишния F4, този нов двигател разполага с бързо сменяема касета в скоростната кутия и съединителя използва механична система за приплъзване, за да се осигури подходящ контрол, дори и при най-екстремните условия на спиране. Електронното управление на двигателя е подобрено в сравнение с това на предишното F4. Тракшън контролът следва нови методи на работа, както и два режима за двигателя и вече всичко е лесно за управление чрез нови контролни уреди, поставени на лявата част на кормилото.

Шаси: Леко и прецизно

Рамата и шарнира са като тези на вече отличения F4, но желанието на MV Agusta да предложи 4-цилиндров Супербайк доведе до въвеждането на някои уникални решения. За да се оптимизира функционалността и да се адаптира F4 RR за всички състезателни писти и пътни условия, MV Agusta F4 RR позволява на практика безкрайна комбинация от настройки. Мулти-регулируемото окачване, от съществено значение за състезателен мотоциклет, е комбинирано с регулируем ъгъл на кормилото и височината на мотоциклета, които в комбинация могат да подберат най-добрата центровка.

Окачване: Най-доброто от най-добрите

Обърнатата предна вилка с амортисьори „Öhlins NIX” с диаметър 43 мм, вътрешните гумени уплътнения и покритие от титанов нитрит, подобряват  гладкостта и прецизността. Този размер на вилката е проектиран, за да се постигне перфектен баланс на гъвкавост, без да се жертва легендарната стабилност на MV.
Като повечето от най-сложните мотоциклети, предното окачване на колелото е изработено от заготовки алуминий и предните вилки предлагат точна външна корекция на натоварването на амортисьорите, както при компресия така и при освобождаване, като  намаляват отскачането. Също така, вилката на MV Agusta F4 RR осигурява отделно регулиране на хидравличните амортисьори (компресия на лявата колона, разширяване на дясната колона), решение, което позволява точност на хидравличната независимост като различната компресия не влияе върху отскока.
Задният амортисьор „Öhlins Racing TTX 36” е просто най-добрият в света. Роден от опита, той е с външно регулиране на пружинното натоварване, сгъване, отпускане и дължина, които позволяват да се променя височината на задната част на мотора, за да съответства на различните стилове на управление при различни писти. В допълнение, MV Agusta F4 RR също така предлага възможност за регулиране на задното окачване чрез калибриране.

ДЖАНТИ

Търсенето на по-ниско тегло и възможно най-добро управление доведе до създаването на олекотени алуминиеви джанти, чиито извивки намаляват теглото и намаляват инерцията чрез предимството на повишена реактивност на мотора. Новите колела на MV Agusta F4 RR позволяват спестяване на теглото от 1 кг в сравнение със стандартните F4 версии.

СПИРАЧКИ

F4, текущата референция във високофункционалните спирачки, е още по-подобрена в новия F4 RR. Brembo monobloc са най-високотехнологичните спирачни апарати за мотоциклети, а сега заедно с радиалния главен цилиндър Brembo, спирачната ефективност е наравно с тази на топ Супербайковете. Главният  цилиндърът на съединителя е огледален образ на радиалния спирачен апарат, който предлага по-голямо усещане и модулация. Редица други изключителни детайли като лостове и кормила, които са посветени специално на MV F4 RR и обект на безброй часове на тестване и развитие, водят до най-добрите възможни ергономии при производството на мотоциклети.

КОМПОНЕНТИ

Истинският Супербайк не се определя само от потенциалната си функционалност, но също така и от вниманието към всеки от детайлите, с които е направен. При F4 RR детайлите говорят сами за себе си. Никога преди не е създаван друг такъв Супербайк, изграден с толкова високо ниво на внимание към детайлите. Характеристиките на дизайна са създадени не само да бъдат визуално приятни, а тъй като формата следва функцията, F4RR е проектиран да бъде функционален. Поради тази причина всеки детайл е създаван за увеличаване на ефективността и функционалността, намаляване на теглото и увеличаване на качеството. При F4 RR дебютират нови версии регулируеми много леки задни седалки за съответствие на ергономичността на мотора към нуждите на пилота. Дистанционното управление на функциите на таблото (включително тракшън контрол) е само един от детайлите, които MV инженерите са включили в този нов Супербайк. В допълнение, нова аеродинамична клапа е добавена под долната тройна клапа, за да пренесе допълнителен въздух към радиатора, оптимизирайки аеродинамиката и охлаждането на мощността на двигателя.

MV специални части за персонализиране на Вашия шедьовър

Ексклузивната технология и дизайн са отпечатани в ДНК-то на новия F4 RR.Той е най-мощният Супербайк в света. Но еволюцията никога не свършва. Можете да направите вашия F4 RR още по-уникален с оригиналните MV специални части, които са разработени, за да ви осигурят допълнителна функционалност, използвайки най-новият технически напредък в материалите и дизайна.
МV специалните части имат абсолютна гаранция на качеството, тъй като те са обект на същите високи стандарти за качество, които са приложени в оригиналния шедьовър, използвайки най-съвременни материали като космическа сплав, титан и въглеродни влакна. Специалните изпускателни системи за състезателни двигатели ECU също са разработени за още по-голямо увеличение на мощността на 4-цилиндровия двигател.
Аксесоари, като например MV Agusta облекло, могат да се разглеждат в www.mvagusta.bg или в шоурума в София, а неограничен брой артикули могат да бъдат закупени онлайн.

ЦВЕТОВЕ

Двата нови цвята: пастелено  червено / бяло и матово-перлено бяло, заедно с нови графики правят F4 RR дори по-уникален. 

Zandona RST Arai