f4r

F4 R

MV Agusta F4 R CORSA CORTA  е тук!

Новият MV Agusta F4 R 2012 г. е проектиран, за да предложи на клиентите на Superbike отлични експлоатационни качества и функционалност. Основната отличителна характеристика на F4 R е всъщност новият двигател „Corsa Corta” с изключителни параметри и мощност, използван вече във F4 RR от топ серията на MV Agusta.

Новият 4-цилиндров двигател с радиални клапани е пулсиращото сърце на MV Agusta F4 R. Термодинамиката е напълно променена, като се започне от новия колянов вал с по-ниска инерция при въртене, което прави възможно използването на на много плитки и късоходови бутала. По този начин MV F4 R е в състояние да постигне обороти в минута, достойни за истински състезателен мотоциклет. Капацитетът на двигателя от 998cc е получен с помощта на диаметър на цилиндъра 79 мм и ход на буталото само 50,9 mm. По този начин е възможно да се достигнат изключително високите 13 700 оборота в минута, като в същото време е намалена линейната скорост на буталото от 24,9 м / сек до 23м / сек и така е подобрена надеждността и издържливостта на двигателя.

За да се постигне мощността от 195.2 к.с. (срещу 201 к.с. на супер мощната версия на RR) при 13 000 оборота в минута, всеки компонент е старателно проектиран. Цилиндровата глава използва напълно нови отвори, в които работят по-големи всмукателни и изпускателни клапани. За първи път при мотоциклет масово производство всички клапани са направени от титан, което позволява теглото им да бъде намалено, независимо от увеличението в диаметъра (от 28,6 до 31,8 мм за изпускателните клапани и от 24,6 до 26 мм за всмукателните клапани).

Двигателят “диша” по-ефективно, благодарение на използването на новата изпускателна система  4-2-1-4. В допълнение към осигуряването на оптимизирана и ефективна работа на двигателя, новата изпускателна система предлага абсолютно уникален звук, който е дори по-завладяващ от предишните версии.

Горивната система работи с 4 дроселни тела с 49 мм диаметър и двойни горивни инжектори на цилиндър, в съчетание с уникалния MV Agusta TSS (Torque Shift System).

Новият двигател на MV Agusta F4 R е проектиран по такъв начин, че вътрешното триене се свежда до минимум: механизмът на новата трансмисия позволява драстично намаляване на оборотите на генератора, както и на водната помпа, като по този начин се ограничава абсорбираната мощност. Този необикновен двигател има уникални характеристики, които са се превърнали в запазена марка на MV Agusta. Те включват подвижна 6-степенна скоростна кутия и приплъзващ съединител, който осигурява прецизен контрол дори по време на най-силните спирачни маневри. Електронната система за управление еволюира в този модел, тракшън контролът използва нов алгоритъм с възможност за два избираеми режима на двигателя. Те могат да бъдат избирани с помощта на новата система за контрол, разположена в лявата част на кормилото.

Новият MV Agusta F4 R, както и останалите модели, е със стоманена тръбна рама и алуминиеви странични панели. Ъгълът на завиване на кормилото е 23,5 °- идеален за осигуряване на контрол, маневреност и стабилност. Също така харатерен за модела е едностранният заден шарнир, истинско бижу на инженерната мисъл, който тежи само 5 кг – рекорд за този тип елемент.

MV F4 R успява да зaтвърди своята известност по отношение на високите постижения в областта на окачването. Основната вилка е в обърнати амортисьори марка „Marzocchi”, с диаметър 50мм. Те спомагат за добрия баланс при хидравлични разширения и компресия. Кованият, ултра лек държач на предната ос е специално направен за F4 R и използва система за бързо освобождаване на колелото, напомняща на първата, легендарна Серия ”Oro на F 4, където се използва същото техническо решение. Задният амортисьор Sachs е оборудван с резервоар с азот и се регулира разширяването, компресията и пружинното натоварване. Амортисьорът позволява регулиране на височината на мотоциклета в зависимост от желанието на пилота, специфични условия за каране и вида на пистите.

Предната спирачка Brembo с “моноблок” радиално разположени спирачни апарати, без съмнение е най-добрата спирачна система за мотоциклети в момента на пазара. С диаметър 320 mm, плаващите предни двойни спирачни дискове използват ултра лек фланец, който е с дебелина 5 мм, за да се намалят инерционните сили при движение. Задната спирачна система се прави изключително за MV с диск от неръждаема стомана, 220 мм диаметър и спирачен апарат с 4 бутални цилиндъра.

Новият F4 R се предлага в 2 цвята: червено / сиво и бяло / средно сиво. 

Zandona RST Arai