main

F4 – MY 2013

F4 продължава да играе важна част от историята на високотехнологичния мотоциклетизъм. Той е израз на емоция, производителност и скорост, облечени в уникален и желан дизайн.
Новият F4 е важен скок в бъдещето, технологична революция без ограничения.

 

НОВИЯТ MV AGUSTA F4

Отвъд границата на въображението. Новият F4 е сред най-добрите постижения, обхващайки най-новите технологии и разработки на двигателя. Истински шедьовър на изкуството. След интензивни месеци на дизайн, разработване и тестване MV Agusta преосмисли характеристиките на F4 с амбициозната цел да направи F4 най-напредничавия и модерен пистов мотор на пазара. Постигнахме това чрез създаването на три модела, които формират новата гама F4. Споделяйки едно и също отличително ДНК, всеки един от тях притежава различни технически решения, за да задоволят изискванията на всеки пилот. F4 RR съдържа най-модерните инженерни решения, подчертани от редица технически постижения, за да предложи пълен контрол и максимална функционалност:  контрол на шасито, използвайки сензори за инерцията, уникална система за контрол на двигателя Ride-By-Wire, Öhlins електронен контрол на окачването и кормилен демпфер, както и GP титаниеви биели.

Уникалната и детайлна технология на F4 RR надгражда моделите F4 R & F4, които също споделят няколко естетически и функционални нововъведения. Те включват преправени и по-леки четири ауспухови накрайника, нови олекотени ковани джанти и преден спойлер, интегриран в предния обтекател с DRL (Daylight Running Lights), които подчертават дизайна, както и нов заден стоп с интегрирана технология за контрол на светлината. Всичко това се допълва с изцяло нови графики и цветове.

Тези елементи правят новия F4 по-напредничав от всякога, но отдавайки пълно уважение към историята на тази машина-икона. Нашата цел беше създаването на мотоциклет, който надхвърля очакванията на клиентите, базирайки се на нова технологична платформа и фокусиран върху електроника, подобряване на мощността на двигателя и динамика на пътя и на пистата.

По-подробно, характеристиките на MV Agusta F4 са:

  • Късоходов 4-цилиндров двигател с ангренажна верига и радиални клапани
  • MVICS технология (Motor & Vehicle Integrated Control System)
  • ELDOR пакет електроника със система Ride-By-Wire и четири режима на работа на двигателя:

-          Регулиране на чувствителността на дроселовата клапа (възможност за избор между Нормал, Спорт и Дъжд)

-          Максимален въртящ момент (възможност за избор между Нормал, Спорт и Дъжд)

-          Променлива реакция на двигателя  (възможност за избор между Нормал, Спорт и Дъжд) 

-          Двигателна спирачка (възможност за избор между Нормал, Спорт и Дъжд)

-          Ограничител на оборотите (възможност за избор между Нормал, Спорт и Дъжд)

  • Сензор за отчитане на наклона
  • Тракшън контрол с 8 степени на регулиране
  • Противопреплъзваща система
  • Електронна EAS (Electronically Assisted Shift)
  • Смесена структура на рамата с TIG заварена тръбна стоманената решетка и алуминиеви плочи
  • Öhlins окачване с електронен контрол (F4 RR)
  • Brembo моноблок спирачни апарати (модел M50 на F4 RR)

 

Двигател

Четирицилиндровият напредничав „късоходов” двигател е характерен за цялата гама F4. Диаметърът на буталата от 79 мм се комбинира с ход от 50.9 мм. Пиковата граница е увеличена до 14 000 оборота в минута за F4 RR. Монтажът е изцяло от експерти техници и се извършва изключително прецизно, с подбор и измерване на всички компоненти, което осигурява перфектна единност и максимална функционалност.
Двигателят е подложен на цялостна актуализация на разпределителната система: всмукателните и изпускателните клапани  използват единична пружина, за разлика от предишния модел, където са две. По този начин движеща се маса е намалена в полза на скоростта, достигана от мотора и скоростта и реактивността към оборотите на двигателя. Буталата са силно анодирани, което ги прави по-трайни и надеждни.
Биелите на F4 RR са изработени от титан, решение, което е по-близко до GP състезанията отколкото до машина в масово производство. Това осигурява по-голяма здравина и по-малко тегло.
Маслените магистрали са с изцяло нов дизайн, както вътре, така и от вън на картера с цел осигуряване на перфектно омасляване на основните лагери и на биелите, което увеличава надеждността дори и при екстремни условия. Работната температура на двигателя е по-ниска, което се дължи на по-голяма ефективност на радиатора и нови маслени пътища.
Четирицилиндровият късоходов двигател е достъпен в две конфигурации по отношение на мощността: F4 и F4 R достигат 195 к.с., а F4 RR до рекордните 200,8 к.с.
50 милиметровите дроселови тела са с преработена система за променлива дължина на всмукателните пътища (TSS).
Скоростната кутия, както при всички MV Agusta четирицилиндрови двигатели, е 6-степенна, съединителят използва механична система за приплъзване. Възможни са четири режима на работа на двигателя: три по подразбиране и един с настройки от пилота.

Електроника

Системата MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) е интегрирана в новия F4 и осигурява прецизно управление на режимите на работа на двигателя и системите за подпомагане на водача: тракшън контрол, противопреплъзваща система и EAS шифтър (Electronically Assisted Shift). Централен елемент е Ride-By-Wire системата: представена за първи път при 3-цилиндровия F3 675, сега е напълно оптимизирана и специално преобразувана за новия F4. Системата разполага с изобилие от електронни решения, за да се гарантира максимална ефективност и безопасност: данните, които се получават от двата потенциометъра се проверяват кръстосано с аналогови сигнали и трети сензор потвърждава изискването на пълно затваряне на дроселовата клапа. Два допълнителни сензора са разположени на дроселовите тела. Изцяло нов и разработен специално за F4 е сензор за инерцията: той използва три жироскопа и три акселерометъра и осигурява на електронния блок за управление масив от информация за динамиката на мотоциклета във всеки един момент. Намесата на тракшън контрола и противопреплъзващата система са особено точни, благодарение на енкодера, поставен на предното колело. Тази система позволява подобрени характеристики за безопасност и за функционалност. Вследствие на това пилотирането е максимално опростено и улеснено, което е сред основните цели на проекта F4.
Алгоритмите, които определят функцията на системата MVICS, в действителност са максимално последователни, за да се предостави максималния въртящ момент на задното колело спрямо условията на асфалта и изискванията на пилота. ЕAS шифтър системата за смяна на предавките, стандарт за трите версии, намалява времето, необходимо за превключване.
Друга иновация е системата, която позволява да се избират собствени настройки на каране по отношение на предварително избраните по подразбиране, Нормал, Спорт и Дъжд. Това позволява персонализиране на пет параметъра (чувствителността на дросела, въртящ момент, ограничител на скоростта, реакция на двигателя и спиране на двигателя), така че можете да съставите карта / режим на управление на двигателя, която определя вашия личен стил на каране.

Шаси

Структурата и геометричните характеристики на новия F4 остават непроменени. Рамата се състои от две отличителни елементи, разработени от MV Agusta, за да осигури предимствата на двете решения, които обикновено са предлагат поотделно. Основната част на рамата е изработена от CrMo стоманени тръби обединени до чифт плочи от алуминиеви сплави, които формират цялостната му структура и опорна точка за изваяният едностранен шарнир.
Новата рамка е допълнително оптимизирана, за да се намали теглото, без да се жертва твърдостта. F4 RR е с ръчно заварена TIG технология и използва специална стомана с изключителни механични свойства.

Окачване

Трите версии на новия модел предлагат три различни комбинации от вилка и амортисьор, но всички с установените традиционни предимства в управлението на F4. Оборудването на F4 включва Marzocchi вилка с 50 мм диаметър и амортисьор Sachs, като и двете са напълно регулируеми. F4 R използва Öhlins състезателна спецификация, отново напълно регулируема.
Технологично съвършенство и пълна персонализация са характерни за F4 RR: Öhlins окачване с електронен контрол позволява на водача да избира между различните настройки директно от таблото. Има специфични начини на подаване на мощност за 4-цилиндъровия двигател; пилотът, обаче, може също да настрои окачването в напълно независим начин от режимите на работа. Системата осигурява регулиране твърдостта и отскока на амортисьора, както и ръчна настройка на пружината. Електронен демпфер на кормилото позволява да избирате между ръчно или автоматично регулиране, като в този случай отговорът варира в резултат на скоростта на превозното средство.

Спирачки

Спирачната система на F4 RR е шедьовър в категорията hypersports. Състои се от два предни диска с диаметър 320 мм със стоманени фланци. Те са обхванати от новия Brembo Monobloc M50, абсолютна референция за функционалност, тегло и твърдост със специално проектирана радиална помпа. Системата се допълва от заден спирачен апарат с четири бутала и 210 мм диск.
F4 и F4 R заменят моноблока на F4 RR с ефективните състезателни Brembo M4 предни спирачни апарати и Nissin спирачна помпа.

Цветове

Новата гама F4, състояща се от трите версии F4, F4 R и F4 RR, се предлага за 2013 г. с графики и цветове, които никога не са предлагани до момента. Всяка версия е достъпна в две цветови комбинации:
F4
Бяло – Червено/Сребро
F4 R
Бяло – Червено/Сребро
F4 RR
Перлено бяло/Черно – Червено/Бяло

Zandona RST Arai