main-company

Компанията 

През 1978 г. Cagiva (съкращение от CAstiglioni GIovanni VArese) официално става производител на мотоциклети, но зaраждането на компанията датира от 1950 г., като по това време семейният бизнес е фокусиран основно върху металообработване.

Страстта на Клаудио Кастилиони към състезанията го подтиква да формира състезателния екип на Cagiva, който участва в Световния шампионат GP 500 с официални пилоти Джанфранко Бонера и Марко Лучинели. С придобиването на подразделението и завода AMF Harley-Davidson (преди Aermacchi) започва и производството на мотоциклетите Cagiva. Съгласно договора за пoкупка, мотоциклетите се произвеждат и продават под марката Cagiva-HD до 1980 г.

Производството бързо се разраства от средни двигатели до такива с по-големи обеми. Благодарение на усета и индустриалната визия на Клаудио Кастилиони, в края на 80-те Ducati става част от групата на Cagiva. В началото на 90-те години Ducati 916 и Monster бележат цяла една епоха и през 1996 г. марката Ducati е продаденa като резултат от големия успех на машините в моторните спортове и на световните пазари.

През 1987 г. Cagiva Group придобива Husqvarna и Moto Morini. Последната не следва успешния път нa Ducati: серийното производство е прекратено през 1993 г. след неуспешните технически проекти да се пуснат двигатели с два цилиндъра в средния и големия клас. Марката Morini е продаденa през 1999 г., няколко години след прекратяването на продукцията. Същевременно производството и продажбите на шведската компания Husqvarna на офроуд пазара нарастват значително. Това нoси на компанията голям успех в мотокрос и състезанията за издръжливост, измерими в 69 световни титли.

На 19 юли 2007 г., президентът на MV Agusta Клаудио Кастилиони и генералният директор на BMW Motorrad, д-р Хърбърт Дайс, подписват споразумение за продажба на мотоциклети Husqvarna на немската група. Тази сделка има за цел да позволи на MV Agusta Group да съсредоточи ресурси и усилия върху марките MV Agusta и Cagiva с цел световната експанзия.

През 1992 г. Cagiva придобива бранда MV Agusta, а през 1997 г. стартира производството на F4 – повратна точка в дизайна на мотоциклети. През последните десет години MV Agusta се развива значително и се превръща в основна референция при производството на високотехнологичните мотоциклети.

В периода на икономическа и индустриална трудност, която завладя цялата световна икономика, а не само мотоциклетната индустрия, се записа друг важен момент от историята на MV Agusta. На 11 юли 2008 г., Harley Davidson обяви придобиването на MV Agusta и Cagiva, а на 8-ми август същата година, операцията е финализирана финансово. След две години инвестиции и развитие на моделите от Harley Davidson, на 6 август 2010 г. Клаудио и Джовани Кастилиони, чрез техния семеен холдинг, изкупуват обратно 100% от акциите на компанията MV Agusta Motor S.p.A, която притежава историческите марки MV Agusta и Cagiva. Заедно с Джовани Кастилиони, компанията се ръководи от г-н Масимо Борди, който е в основата на успехите на Ducati през годините, когато дружеството е собственост от Кастилиони.

Клаудио Кастилиони, душата на MV Agusta, ще продължи дейността си като председател и ще съсредоточи усилията си върху разработването на нови продукти. При подписване на споразумението с Harley Davidson, Клаудио Кастилиони заяви: “MV Agusta е перлата в короната на италианските мотоциклети, изключително съм развълнуван да финализирам тази сделка. Веднъж вече спечелих съвместно с Масимо Борди, ние направихме най-красивите мотоциклети в света и ще продължим тази традиция “.

Zandona RST Arai